Wycieczki

We wtorek 17.10.2017 r. wybraliśmy się na dwudniową wycieczkę w Bieszczady. W pierwszym dniu pokonaliśmy szlak turystyczny z Brzegów Górnych do Schroniska "Chatka Puchatka" i część Połoniny Wetlińskiej do szczytu Osadzki Wierch, widoki przepiękne a pogoda wymarzona. Następnie udaliśmy się do naszej bazy noclegowej w Myczkowcach, gdzie znajduje się Centrum Kultury Ekumenicznej a tam Park Miniatur, który zwiedziliśmy. Jest to park architektury drewnianej skupiający makiety kościołów i cerkwi poszczególnych grup etnicznych na obszarze dzisiejszego pogranicza polsko-słowacko-ukraińskiego. Drugiego dnia wyruszyliśmy do miejscowości Solina, gdzie mieliśmy zaplanowane zwiedzanie wnętrza największej w Polsce Elektrowni Wodnej. Potem czekał nas rejs statkiem po Zalewie Solińskim. Po obiedzie wyruszyliśmy do Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku. W skansenie znajduje się kultura ludowa, budownictwo mieszkalne, gospodarcze, przemysłowe i sakralne wszystkich grup etnograficznych. Zmęczeni ale zadowoleni wyruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

17 października 2017 r.

W dniu 27 września uczniowie klasy IV wraz z opiekunami i rodzicami wybrali się na długo planowaną wycieczkę krajoznaczo-integracyjną.
W planie wycieczki znalazły się atrakcje dla ciała i ducha. Uczestnicy wycieczki zwiedzili sanktuarium Matki Bożej w Tuchowie-najstarsze Sanktuarium w diecezji tarnowskiej z klasztorem Redemptorystów. W kompleksie kościelno-klasztornym mieli okazję obejrzeć eksponaty Muzeum Misyjnego oraz ruchomą szopkę. Zwiedzanie Skamieniałego Miasteczka rozpoczęło się od wodospadu. Cala grupa podążała wzdłuż wytyczonego szlaku robiąc przystanki przy okazałych skałach. Najbardziej widowiskowe okazało się "Piekiełko". Wędrówkę zakończono ogniskiem z kiełbaskami.
Była też okazja do zakupu drobnych pamiątek. Na koniec obejrzano piękną panoramę z widokiem na rzekę Białą.
Podczas wycieczki dopisała pogoda, cały czas święciło słońce i było bardzo ciepło jak na początek jesieni.

27 września 2017 r.

8 czerwca 2017 r., piękny słoneczny poranek. Uczniowie klasy III, ich rodzice, wychowawca Halina Czerwiec i ks. Kazimierz Skrzypek, zgodnie z planem ruszyliśmy na podbój Pienin. Na początek spływ Dunajcem, niesamowite wrażenie, tym bardziej, że zdecydowana większość z nas płynęła tratwami pierwszy raz. I nawet zimny wiatr nikomu nie przeszkadzał. Potem spacer deptakiem wzdłuż Grajcarka, chwila na zakup pamiątek z wycieczki i oczywiście najsmaczniejsze w okolicy lody. Ale to nie koniec. Przed nami jeszcze jedna atrakcja - wędrówka wąwozem Homole - kładkami, schodkami, po kamieniach przez strumyk coraz wyżej, by wreszcie z wysokości zobaczyć piękny widok - Pieniny w całej okazałości. A na koniec niespodzianka - zjazd wyciągiem krzesełkowym. Nie mogło zabraknąć ogniska i pieczonej kiełbasy. Co to był za dzień - długi, wymagający od nas trochę wysiłku, ale jakże radosny i bogaty w różnorodne wrażenia. Na pewno zapamiętamy go na długo, tak jak zapamiętamy wiele informacji o Pieninach, Dunajcu i flisakach. Szkoda, że tak szybko minął. Ale pozostaje nadzieja, że w nowym roku szkolnym znów ruszymy w drogę, by poznawać kolejne piękne regiony naszej Ojczyzny.

8 czerwca 2017 r.

Jak powstaje szkło? Gdzie wydobywa się ropę naftową? Jak wygląda najdłuższy schron kolejowy z czasów II wojny światowej? na te i inne pytania można było uzyskać odpowiedź podczas wycieczki w okolice Krosna, która odbyła się 8 czerwca. pojechali na nią prawie wszyscy uczniowie klas 4, 5 i 6 pod opieką swoich nauczycieli. Pierwszym punktem naszej wycieczki była niewielka Huta Szkła "Sabina" w Rymanowie. Wycieczkowicze zostali powitani przez właściciela - pana Henryka Rysza, który najpierw zaprezentował nam pokaz sztuki hutniczej, następnie oprowadził po galerii z niezwykłymi szklanymi dziełami sztuki. Na koniec w firmowym sklepiku można było kupić szklane pamiątki z tego wyjątkowego miejsca. Stamtąd blisko było do zabytkowej kopalni ropy naftowej w Bóbrce, gdzie można było poznać historię wydobycia ropy w Polsce, działanie Ignacego Łukasiewicza oraz mnogość zastosowań tego surowca w produkcji różnych wyrobów od asfaltu po lekarstwa. Następnym punktem wycieczki był najdłuższy w Polsce naziemny schron kolejowy z czasów II wojny światowej w miejscowości Stępina. To dziwne i tajemnicze miejsce, podobno może kryć jeszcze niejedną zagadkę i na pewno jest atrakcją dla osób zainteresowanych historią. Na koniec została zaplanowana krótka wizyta w zamku Kamieniec w Odrzykoniu, którego historia podsunęła Aleksandrowi Fredrze pomysł na sztukę "Zemsta". Dzięki wspaniałej pogodzie można było także podziwiać z punktu widokowego panoramę okolicy. W drodze powrotnej można było omawiać wszystkie wrażenia z odwiedzanych miejsc i oglądać kupione drobiazgi.

Zdjęcia na Facebooku

Kto by pomyślał, że wycieczka o tej porze roku może być tak ciekawa?!
W październiku miała być wycieczka w Bieszczady, jednak brzydka pogoda - wiatry i deszcze skutecznie pokrzyżowały nasze plany wyjazdowe. Pojawił się jednak pomysł wyjazdu do kopalni węgla. Jednak daleka droga skłaniała do poszukania jeszcze co najmniej jednego celu zwiedzania. I tak narodził się pomysł wycieczki pod hasłem 'Trzy kopalnie". Pierwsza na naszej wycieczce była nieczynna już kopalnia "Królowa Luiza", gdzie uczniowie mieli możliwość obejrzenia podziemnych korytarzy, z których najstarsze powstały już pod koniec XVIII wieku. Poznaliśmy tam nie tylko dawne sposoby wydobycia węgla, ale i nieodległe w czasie maszyny i urządzenia górnicze. Jedną z atrakcji była przejażdżka górniczą podziemną kolejką.
Tego dnia poznaliśmy jeszcze zabytkową kopalnię srebra w Tarnowskich Górach. Zupełnie inny charakter tej kopalni-wąskie, niskie korytarze, po których nie dało się chodzić bez pochylania się, kapiąca z ociosów woda, spotkanie z duchem kopalni - Skarbnikiem, wreszcie krótki rejs łodziami po podziemnym kanale- to wszystko było niezwykle ciekawe.
Następnego dnia wracaliśmy w stronę domu i zatrzymaliśmy sie na zwiedzanie trzeciej kopalni - tym razem kopalni soli w Bochni. Ta kopalnia też już nie wydobywa soli kamiennej, ale ma wiele atrakcji dla zwiedzających. Windą zjechaliśmy na głębokość 200 m. Podziemna kolejka zawiozła nas do punktu początkowego, gdzie rozpoczęliśmy spacer po kopalnianym labiryncie i poznawanie fascynującej historii tego miejsca. Przedstawiali nam się kolejni właściciele Żup krakowskich i opowiadali o swoich zasługach dla bocheńskiej kopalni. Na koniec zeszliśmy długimi 150 metrowymi schodami na niższy poziom, gdzie można było pograć w piłkę, kupić pamiątki albo pokrzepić nadwątlone siły jakimś jedzonkiem. Byliśmy zachwyceni. Niech żałują ci, którzy z nami nie pojechali. W kopalni nie jest nudno!

14-15 grudnia 2016 r.

27 października 2015 r. cała szkoła była na wycieczce na lotnisku w Jasionce koło Rzeszowa.

Więcej zdjęć na Facebooku

27 października 2015 r.

15.10.2015 r. uczniowie klas IV-VI byli na wycieczce w Warszawie. Zwiedzili: Łazienki Królewskie, Rynek, Centrum Nauki Kopernik i Stadion Narodowy.

15 października 2015 r.

7 i 8 października 2014 r. uczniowie klas starszych pojechali na wycieczkę na Roztocze. Już pierwszy dzień był pełen wrażeń. Na początek zwiedzili pomnik pamięci hitlerowskiego obozu zagłady w Bełżcu, który zrobił na wszystkich wielkie, chociaż smutne wrażenie. Następnym przystankiem był pałac w Narolu, który wprawdzie mogliśmy obejrzeć jedynie z zewnątrz, ponieważ stale jest remontowany i przywracany do świetności. Stamtąd udaliśmy sie nad Szumy na rzece Tanew. To szereg stopni wodnych położonych w bliskiej odległości. To urokliwe miejsce wszystkim się podobało. Podobnie jak rezerwat "Czartowe Pole" i kamieniołom "Nowiny".
 Drugi dzień został poświęcony na zwiedzanie dwóch miejsc. Pierwsze to Krasnobród z kaplicą na wodzie i wieżą widokową. Drugie, to przepiękny Zamość, gdzie uczniowie spacerowali po tamtejszym ZOO, następnie po renesansowym rynku, gdzie mogli spróbować miejscowych smakołyków i kupić pamiątki. W drodze powrotnej wycieczka zatrzymała sie w Szczebrzeszynie, aby zrobić sobie zdjęcie ze słynnym chrząszczem. Zmęczeni, ale i zadowoleni, pełni wrażeń wróciliśmy do domów.

Więcej zdjęć na Facebooku

16 czerwca 2014r. uczniowie klasy III wraz z rodzicami pojechali na wycieczkę do Ojcowskiego Parku Narodowego oraz do Krakowa. Ojcowski Park Narodowy zachwycił nas pięknym, niepowtarzalnym krasowym krajobrazem. Doliną Prądnika powędrowaliśmy do Jaskini Łokietka, w drodze powrotnej podziwialiśmy Bramę Krakowską i smakowaliśmy prawdziwej źródlanej wody wypływającej ze Źródełka Miłości. Kolejną atrakcja była Maczuga Herkulesa i zamek z Pieskowej Skale. Stamtąd pojechaliśmy do Krakowa – Łagiewnik, gdzie w bazylice dziękowaliśmy za zdobytą wiedze i umiejętności w pierwszym etapie nauki, a potem z wieży widokowej, na którą wdrapaliśmy się po schodach – a było ich tak strasznie dużo – podziwialiśmy panoramę Krakowa. Humory wszystkim dopisywały, słoneczko cały dzień nam świeciło, a czas tak szybko mijał. Na koniec wycieczki tradycyjnie rozpaliliśmy ognisko, upiekliśmy kiełbaski i zadowoleni, nawet nie zmęczeni wróciliśmy do domu. Pozostały wspomnienia, zdjęcia i ciche plany na kolejną wycieczkę. Ale to już w nowym roku szkolnym.

Zdjęcia na Facebooku

10 i 11 czerwca 2014r. to dni, które uczniowie klas starszych spędzili na wycieczce w okolicach Żywca. Wczesna pobudka i wyjazd nie osłabiły sił uczestników, którzy wytrwale zdobywali Baranią Górę. Nie obyło się bez chwil załamania niektórych, bo też słońce prażyło mocno, a szlak pozbawiony był drzew, które niedawno zniszczyła wichura. Nagroda była satysfakcja z pokonania własnych słabości oraz przepiękne widoki na okoliczne góry. Po zejściu ze szlaku pojechaliśmy do miejsca zwanego Trójstyk, czyli tam, gdzie następuje połączenie trzech granic - polskiej, czeskiej i słowackiej. Wieczór i noc spędziliśmy w przyjaznym domu sióstr Karmelitanek Misjonarek w Trzebini. Następny dzień przywitał nas także piękną pogodą. Po własnoręcznie przyrządzonym śniadaniu i pożegnaniu z gościnnymi siostrami pojechaliśmy do Żywca, a następnie na przystań, gdzie wsiedliśmy na stateczek, którym odbyliśmy rejs po Jeziorze Żywieckim. Niezwykle atrakcyjnym miejscem była wizyta w Dinolandzie w Zatorze, gdzie można było podziwiać figury ruchomych dinozaurów. Stamtąd udaliśmy się do Wadowic, by pospacerować po miejscach związanych ze św, Janem Pawłem II. Na koniec odwiedziliśmy Kalwarię Zebrzydowską, która bardzo się wszystkim spodobała.
Wróciliśmy pełni wrażeń, chociaż bardzo zmęczeni. To była wspaniała wycieczka.

20 listopada 2013 r.dzieci z oddziału przedszkolnego oraz klas I , II i III odbyły wycieczkę do Mielca na przedstawienie teatralne "BAJKI P". Uczniom szczególnie podobały się postacie i ich kostiumy. Najzabawniejszy był wilk. Bajki przekazywały morał do zapamiętania.
Udało nam się również zwiedzić park przy Pałacu Oborskich oraz stadion mielecki i pływalnię.

20 listopada 2013 r.

2 i 3 października 2013 r. byliśmy na wycieczce w Zakopanem. Stolica Tatr przywitała nas wprawdzie zachmurzonym niebem i lekko prószącym śniegiem, nie zepsuło nam to jednak humorów. Odbyliśmy długi spacer po Dolinie Kościeliskiej, przewędrowaliśmy Jaskinię Mroźną i podziwialiśmy piękny Staw Smreczyński. PO odpoczynku w schronisku na hali Ornak wróciliśmy do autobusu, żeby pojechać na nocleg.
Dzień drugi był równie atrakcyjny. Najpierw spacerowaliśmy po Dolinie Strążyskiej, podziwiając panoramę Giewontu. Dotarliśmy do wodospadu Siklawa, który zrobił na nas wielkie wrażenie. Po powrocie do Zakopanego wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy wyciągiem krzesełkowym na Wielką Krokiew. Jej wysokość zrobiła na nas wielkie wrażenie. Zjechaliśmy na dół wyciągiem, aby wspiąć się na Gubałówkę. Stamtąd podziwialiśmy panoramę Zakopanego i piękne widoki na góry. Na Krupówkach kupiliśmy pamiątki- większość zaopatrzyła się w czapki. W drodze powrotnej nad Białką rozpaliliśmy ognisko i zjedliśmy pieczoną kiełbasę. Zadowoleni i zmęczeni wróciliśmy pod szkołę, gdzie czekali na nas rodzice. Już planujemy następną wycieczkę na wiosnę.

4 października 2013 r.

W dniu 18 czerwca 2013r. uczniowie klasy drugiej wraz z rodzicami pojechali na wycieczkę. Podczas całodniowego wyjazdu zwiedzili Ludźmierz i Zakopane. Poznali też przepiękną Dolinę Białego wędrując szlakiem turystycznym po Tatrzańskim Parku Narodowy, a ze szczytu Sarniej Skały podziwiali panoramę Tatr, co było możliwe dzięki pięknej, słonecznej  pogodzie. Cudowne górskie widoki na pewno na długo pozostaną wszystkim w pamięci, a może niektórych zachęcą do dalszych górskich wędrówek. Bo warto, bo takie piękne te góry... I co tam, że nogi bolą, że zmęczenie...

19 czerwca 2013 r.

Dnia 16 -17 października 2012r. uczniowie klas 4-6 byli na wycieczce w Gorcach i Pieninach.

17 października 2012 r.

Dnia 4 października 2012 r. odbyła się wycieczka szkolna uczniów klas młodszych do Ciężkowic